Abstract
Knowledge, Skills, and Attitudes Towards Information and Communication Technology (ICT) Among School Administrative Staff in the Kuala Muda/Yan District
This study investigates the integration of Information and Communication Technology (ICT) in administrative functions, with a focus on school administrative staff in the Kuala Muda/Yan District. It identifies critical challenges, including low ICT knowledge, inadequate skills, and negative attitudes, which hinder productivity and service delivery. The research underscores the importance of continuous training, tailored capacity-building programs, and heightened awareness of ICT benefits to enhance organizational efficiency and effectiveness. Additionally, it explores the broader implications of ICT skills gaps, such as diminished innovation and adaptability within government operations. A comprehensive strategy is proposed, encompassing ongoing training, hierarchical needs-based approaches, and educational initiatives on ICT potential. The findings aim to guide policymakers in implementing effective ICT development frameworks to empower civil servants and drive digital transformation in the public sector.
Abstrak
Pengetahuan, Kemahiran, dan Sikap Terhadap Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) Dalam Kalangan Kakitangan Pentadbiran Sekolah di Daerah Kuala Muda/Yan
Kajian ini mengkaji integrasi Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) dalam fungsi pentadbiran, dengan fokus kepada kakitangan pentadbiran sekolah di Daerah Kuala Muda/Yan. Kajian ini mengenal pasti cabaran utama seperti pengetahuan ICT yang rendah, kekurangan kemahiran, dan sikap negatif yang menghalang produktiviti dan penyampaian perkhidmatan. Penyelidikan ini menekankan pentingnya latihan berterusan, program pembinaan kapasiti yang disesuaikan, dan peningkatan kesedaran tentang manfaat ICT untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan organisasi. Selain itu, kajian ini meneroka implikasi jurang kemahiran ICT yang lebih luas, termasuk penurunan inovasi dan kebolehsuaian dalam operasi kerajaan. Strategi komprehensif dicadangkan, melibatkan latihan berterusan, pendekatan berasaskan keperluan hierarki, dan inisiatif pendidikan tentang potensi ICT. Dapatan kajian ini bertujuan untuk membimbing penggubal dasar dalam melaksanakan rangka kerja pembangunan ICT yang berkesan untuk memperkasa penjawat awam dan memacu transformasi digital dalam sektor awam.
No comments:
Post a Comment